Sayfalar

4 Ağustos 2011 Perşembe

Sevgili Günlük- Karadeniz Turu- Amasya Durağı

       22.Temmuz'da Jolly Tur'la 10 günlük Baştan Sona Karadeniz Turu' na katıldık. Bu yılki tatilimizi kültür turizmi yaparak geçirmeye karar verdik. Oğlumun sıkılabileceği endişesi taşıyordum ama en çok o istedi. Aynı şekilde her gece başka otelde kalacak olmaktan dolayı sıkıntı, yorgunluk yaşar mıyız diyorduk, onu da hallettik. Çok fazla dağılmadık, sabah erken yola çıkıldığı için geceden valizlerimizi kapattık, herşey yolunda gitti. Erken yatıp, erken  kalkınca çok fazla da yorulmadık.
Güneş saati
İlk durak Amasya'ydı. Osmanlı döneminde Şehzadeler Şehri olarak anılan Amasya'ya ilk kez gittim.
       İlk olarak Hitit, Roma, Selçuklu ve Osmanlı zamanlarından kalma eserlerden oluşan Amasya Arkeoloji Müzesi ve Mumya Müzesi'ni  ziyaret ettik.Geceyi otobüste geçirdiğimiz için Amasya'da uyurgezer gibi gezdik ama yine de güzeldi, etkileyiciydi.



Mumya Müzesi
Roma dönemi takılarına hayran kaldım. Helenistik döneme geçildikten sonra feminen eşyalara ve tasarımlara daha çok önem verildiğini tüm müzelerde gördüm. Şimdiki takı tasarımlarına ne kadar çok benziyor değil mi?
Bayezid Külliyesi

Hazeranlar Konağı'nda kuşlu perde buldum :)


Ferhat'la Şirin Heykeli ve arkadaki tepelere oyulmuş Kral Kaya Mezarları
Ferhat'la Şirin efsanesine konu olmuş Yeşilırmak

Bir sonraki durak Tokat...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok keyifli bir geziye benziyor. Paylaşım için teşekkürler. Güzel görseller.

Gulsen dedi ki...

Hayatımın çok uzun bir zamanı Amasyada geçti Sesim; beğenmene sevindim resimle şahane olmuş ellerine sağlık. Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

çok hoş fotoğraflar..merak ettiğim bir konu geizden ve jolly turdan memnun kaldınızmı,aynı şekilde bizde gitmek istiyoruzda eşimle..bir bilene sormak lazım dedim postu görünce..sevgiler..

sesiber dedi ki...

Teşekkür ederim yorumlarınıza:)
Gülin yazı dizisi uzun sürecek, buradan yazayım. Gerçekten güzel geçti, Jolly Tur'dan da, rehberlerimizden de memnun kaldık. Biz en uzun olana gittik, kısa turlar da var ama bence iyi ettik :)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Sibelcim teşekkürler seninle gezmiş gibi olacağız.
yalıboyu (son kare) o evler de oturanlar varmı? yol göremeyince sorayım dedim sanki arkalarıda kayalara dayalı gibi.

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Ben de tam sorularım olacak diyordum ki yazıvermişsin:))Kaymak(6) Kadayıf (10) şeklinde bir kadro ile gitmek delilik olur mu? Karıştırma hiç onları romantizm yapın der misin? Mevsim uygundu değil mi yağış falan eylül nasıl olur ki:))Öptüm..

sesiber dedi ki...

Haticecim, eskiden oturuluyormuş, birini müze yapmışlar gezdik hatta ama diğerlerinde oturan var mı hiç bilemiyorum. Arkalarında caddeler var aslında, yemeğe giderken gördüm.

sesiber dedi ki...

Sinemcim, bunu orada ben de düşündüm. 3-4 otobüs vardı, hiçbirinde küçük çocuk görmedim, dikkatimi çekti. Uzun yürüyüşler, erken kalkışlar çocukları nasıl etkiler bilemiyorum. Sanırım romantizm yapma fikri daha iyi. Mevsim uygundu, hatta normalde 3 günde bir yağarmış, biz bir kez yağmur gördük o da gece yağdı sabah açtı, hatta denize yakın yerler oldukça sıcaktı. Eylülün başlarında gidilebilir bence.

Unknown dedi ki...

merakla beklemedeyim diğer şehirleri..merakla takipte olacağım..sevgiler..

nalan dedi ki...

ara ara baktım ama bu gün yukardan aşağıya gezini tekrar okudum.Özendim vallaaa
çok güzel bir gezi omuş,inşaallah bana da kısmet olur.