Sayfalar

1 Temmuz 2011 Cuma

Geri Dönüşüm- Gümüş Tepsi Boyama- Üstelik Vintage :)

Durdum durdum günde iki post yayınlar oldum, hadi hayırlısı :)

       Bu tepsilerden evde kaç tane var bilemiyorum. Tüm aile fertlerinde de en az bendeki kadar vardır. Eskiden beri sevmedim,sevemedim. Kusurabakma DALGIÇ GÜMÜŞ... Bu tarz tepsilere eski kristal-kesme bardaklar, çay takımları, su takımları yakışıyor belki ama onları da hiçbir zaman sevmedim. Zaten depremden geriye kırılmayan birşeyimiz kalmadı.
       Bu ara herşeyi beyaza boyamak, beyaz objelerle evi doldurmak istiyorum. Önceki iki postumda da bu beyaz etkiyi görebilirsiniz :)Tepsiye bir dantel tepsi örtüsü koyup fotoğraflamak istedim ama tüm beyaz dantelleri çayla boyadığım için olamadı. Şimdi birkaçını çamaşır suyuna batırsam mı diyorum. Geri dönüşümün bu kadar döneni, suyu çıkarılanı da görülmemiştir. Dantel örtü bulamayınca böyle neo klasik bir kombin yaptım. Zaten günlük hayatta da böyle kullanacağım. ( Bu arada bu masa örtümü çok seviyorum, üstelik hediye olduğu için daha da çok seviyorum. ) Eski-yeni herşeye "vintage" denilen bu sanal alemde gerçekten  vintage diyebileceğim bir parça bu :)
       Gelelim teknik bilgi kısmına... Henkel marka beyaz sprey boyayla, katların kurumasını bekleyerek, iki kat boyadım. Piyasadaki ucuz, ne idüğü belirsiz sprey boyaları kullanmayın, derim, Zaten iyi kapamıyorlar, daha az yüzey boyuyorlar, aynı hesaba geliyor, üstelik boya kalitesi çok farkediyor.


       Önce denemek amaçlı 1-2 fıs sıktım. Önce-Sonra kolajımda görebilirsiniz. Gerçi o 1-2 fısı ne akla hizmetse, tepsinin arka kısmında değil ön kısmında denemiş olmam da "olmasa ne yapacaktın Sibel " sorularına hedef yapıyor beni ama cevabım hazır; "tamam düşüncesizlik ettim ama o parıl parıl haliyle de kullanamıyordum ki, zaten" Birgün gelip bu gümüş tepsiler yine moda olursa ve ben ah vah edersem diye düşünüp, bir tanesini boyamadan bırakabilirim, belki...

21 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Evet evet ben de sevemedim.. boyayalım ya.. iyi fikir Sesim:)

Arzu dedi ki...

Gayet güzel olmus...o gümüs tepsileri ben de hic sevmem, moda olsa bile sevmedigimiz birseyi sirf moda diye kullanmak bize keyif vermeyecektir...iyi ki dönüstürdünuz bu tepsiyi...cok hos olmus bu hali...

Meryemce dedi ki...

harika olmuş ellerinize sağlık.banada fikir oldu.paylaşım için teşekkürler.

Cicideko dedi ki...

Sibel abla süper olmuş! :) Gerçekten bu tepsileri bende sevmiyorum.Bende de 2 tane var.:)

nrhnmrl dedi ki...

Beyazın yakışmadığı birşey var mı?
ellerine sağlık Sibelcim çok hoş durmuş.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık aynı marka bir gümüş tepsim var ona kıyamam ama günlük kullandığım parlak tepsiler vardı adına ne derler şimdi aklıma gelmedi:)) onları kaldırmıştım bir ara onlarda deneyebilirim.

içinde mavi desenli fincanlarlada süper bir görünüm daha çıkabilir:)
ellerine sağlık

serpil dedi ki...

Benim de hiç hoş görünmez gözüme o tepsiler oh çok iyi yapmışsınız :) Beyaz gibisi varmı, harika durmuş. Zaten moda olsa da birşey sevilmeyince sevilmiyor. Güzel güzel kullanın bembeyazlarınızı :)

GeCe dedi ki...

bende hic sevmedim onlari bu haliyle super olmus

Nihal Erpeden dedi ki...

Harika. Gümüş boyamak kırk sene düşünsem aklıma gelmezdi. Bilen biliyor işte :) Elinize sağlık.

suhuba dedi ki...

Bence çok hoş olmuş. Ellerine sağlık.

Elisi Defteri dedi ki...

Sibel hanım, çok iyi yapmışsınız, demode oldu bu tepsiler artık. Bu arada masa örtünüze bayıldım. Sevgiler.

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

bende oldum olası sevmiyorum bu tepsileri.üç tane vardı bendede 2 sini birilerine hediye ettim biri duruyor.acaba senden esinlensem mi?:) çok güzel ve son derce naif olmuş.ellerine sağlık güle güle kullan..

mor atölye dedi ki...

Süper olmuş, bayıldım fikre...

sesiber dedi ki...

Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınıza. Deneyin, pişman olmayacaksınız:)

3prenses dedi ki...

harika fikir..bende boyayayım:))

tarchinbyseden dedi ki...

ne kadar güzel fikir! bende de var bu tepsiden bir tane eve döner dönmez ilgileneyim :)

neval dedi ki...

selamlar
ben de sevemeyip hediye etmiştim,ne ayıp :(
pembe fincanlar mudodan sanırsam ,tatlı tabakları da ben de var ama alırken fincanları göremedim,bir bakmalı.masa örtüsüne bayıldım,nerede satılıyor acaba ?

eren dedi ki...

Merhaba,
Objeyi yaptıktan sonra vernikleme gerekiyormu acaba?

eren

sesiber dedi ki...

Neval Hanım, çok geç oldu ama yayınladıktan sonra unutmuşum size cevap yazmayı :( Masa örtüsü hediye, el yapımı.

Eren, boya zaten vernikli. tekrar verniğe gerek yok.

Ebrushka Blog dedi ki...

Merhaba sizden ilham alarak aynı uygulamayı yaptım ve de yazınızın linkini vererek bloguma ekledim. Fikir için teşekkürler :)

http://ebrueliacik.blogspot.com/2012/12/vintage-tepsi-boyama-diy.html

Unknown dedi ki...

Merhaba bendede bu tepsilerden var boyamak fikri aklımda ama küflediği için bi işlem uygulamak gerekir mi bide boyadan sonra vernik lazım mı