Sayfalar

9 Aralık 2010 Perşembe

Lacivert Puantiyeli Babaanne Elbisem...

       Bayramda dikmiştim bu ciddi elbiseyi. Bayramlık olarak giydim, hanım hanımcık oldum :) Babaanne elbisesi dikmeyi hayal ederek almıştım zaten kumaşını ve öyle de yaptım. Kumaşım incecik yünlü bir kumaş. Üşürsem diye üzerime lacivert bir hırka da aldım.

        Kesimi basit. Temel beden kalıbım üzerinde ufak oynamalar yaptım. Ön ve arka bedene ince pensler attım; bedene oturması için. Arka ortası fermuarlı... Belden kesik çalıştım. Bu kesik kısıma kemer için  ince deri britler hazırlayıp diktim. Etek kısmına kumaşın eninin verdiğince büzgü yaptım (çok hafif büzgülü oldu böylece) Yan dikiş yok, sadece arka ortası dikişli. Kol üzerine ve kol ağızlarına çok hafif büzgü koydum. Artan azıcık kumaşla da yakama fiyonk yaptım.

      Elbisenin maliyeti 7  lira ve kumaş zayiatı "0" diyebilirim.Tamamlayıcı aksesuarların maliyetini sormayın. Sadece birkaç kez giyeceğim bir elbise için çok para harcamak gereksiz geliyor da, aksesuarlara harcarken biraz tutamıyorum kendimi. Çünkü senelerce, çok fazla şekillerde kullanılabiliyorlar. Bu da bir nevi günah çıkartma diyelim, konuyu kapatalım...
İlk kolaj iç mekan, 2. kolaj dış mekan versiyonu.
Bugün bir yere giderken giymiştim, aklıma geldi "ne giydim" yaptım...
       Ayakkabılarımı geçen yıl almıştım. Sanki bu elbiseye alınmış gibi cuk oturdu. Hayalimdeki babaanne elbisemi böylece dikmiş oldum. Opak çoraplarımı da giyip temaya uygun oldum :)

21 yorum:

ÖZLEMCE dedi ki...

babaanne elbiseniz bence süper.kemer,ayakkabı,çorap hepsi uyumlu.elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

ÖYLE DEME YA,BİZ GENÇKEN VARDI BU MODA HANIM HANIMCIK GİYİNİRDİK BÖYLE.ÇOK ŞIK OLMUŞ,ELLERİNE SAĞLIK

Demet / Demetoloji dedi ki...

Çok süper olmuş Sesi :)

Ayca Karaoglan dedi ki...

babaaaaane elbiseni yesinler :) hanım hanımcık durmuş gerçekten, tamamlayıcı aksesuarlarla birlite :) ellerine sağlık, güzel günlerde giy :)

yeşil inci dedi ki...

bayıldımmmmmmmm...harika olmuş..çok tarz....ellerinize sağlık..

Sevgi Tuncer Dalgıç dedi ki...

harriiikaaaa olmuş,ne babannesi fıstık olmuşsun fıstık:) kumaşı nereden aldın acep?

sesiber dedi ki...

Çok teşekkür ederim hepinize güzel yorunmlarınız için.
Sevgi, kumaşımı kumaş pazarından aldım. Daha çoook şeyler aldım, sırada bekliyorlar:)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

yaa çok hoş olmuş aslında özellikle hırkayla giydiğin karelerde 1968lerden bir foto yayınlamış gibi.

birde ince çorapla sivritopuklu bir ayakkabıyla giy babanne elbisenin birden gençleştiğini göreceksin:))
sağlıkla giy canım ellerine sağlık

tatlıhayat dedi ki...

Hiçde babaanne elbisesi değil,gerçekten çok zarif durmuş iyi günlerde giyin.Sevgiyle...

embir dedi ki...

inanıyorum bir gün bende elbise dikicem :)) zor dostum zorrr. Elbisen nine elbisesi değil bence çok hoş olmuş. Boyu azıcık daha kısa olsa ben üstümden çıkartmam valla. Eline koluna sağlık sesicim...

hobivakti dedi ki...

Elbise çok hoş durmuş üzerinde.

Ellerine, emeğine sağlık.

sesiber dedi ki...

Örgüçantam, teşekkür ederim :) İnce çorapla zaten giyiyorum ama sivri topukla giymem bu elbiseyi:)

Tatlıhayat, teşekkür ederim tatlı yorumun için...

Embirim, bu azimle dikersin bence. Boyu daha kısa olsa ben giyemem, yani dışarıda giyemem:) Fakat Mango'da, Zara'da da hep bu boy ve daha uzunlar var bu sene...

Fatma dedi ki...

Çok güzel:))

fiamma dedi ki...

offf offf çok güzel olmuş...yaşasın babaneler ki ilham vermiş sana da...

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Bir teşekkür postum var sana dair,bekliyorum, sevgiler sinem

sufi dedi ki...

Az mı giydik puantiyeli elbiseler bir zamanlar.Ayy tüh yaşımın babaanne yaşına geldiği anlaşıldı. ama torunlar şükür ki "tontini" demekteler.Ellerine sağlık, güle güle giy sevgilerimle.

LiliMini dedi ki...

Harika görünüyorsun! Bayıldım elbisene, kemerine ayakkabına ;) Güle güle kullan :)

Stil Direktoru dedi ki...

aboo Sesim kombin koymuş süper neresi babaanne tam vintage papilerin uyumu da enfes devamını beklerizzzzzzz

sesiber dedi ki...

Fadiş, Şulecim, Gülcüm, teşekkür ederim:)

Sufim, seni hiç torun torba sahibi hayal edemiyorum ama ne şanslılar torunların... Genç yaşlarda bu tarz giyinmeyi, yaş geçincede jeanleri çekmeyi pek severiz. Hep olmayana özlem:)

Edacım, :))) çok zormuş valla. Diktim etiketli yazılarımda genelde kombin var. Fotolar karanlık ama dışmekan çekimi yapacak bir Erol Atar bulamadığım için, evden bu kadar:))

http://www.sesiber.com/search/label/diktim

Cocukla Cocuk dedi ki...

bu tarz kıyafetleri ben de severim..kemer, canta, ayakkabılarla çok uyumlu, cok sık olmuş iyi gunlerde giy

Cocukla Cocuk dedi ki...

bu tarz kıyafetleri ben de severim..kemer, canta, ayakkabılarla çok uyumlu, cok sık olmuş iyi gunlerde giy