Sayfalar

9 Haziran 2009 Salı

Sevgili Günlük- Fikri Mühim (Selva Makarna)

Geçenlerde Fikri Mühim Selva makarna kampanyası dolayısıyla bu paketi yollamış denememiz için. Pakette 3 çeşit makarna, 1 paket değişik şekilli şehriye ve makarna tarifleri kitapçığı vardı. Spagettinin yarısı ustaların boya yaptığı akşam yemeğinde denendi, beğenildi. O akşam da soslu yapmıştım ama her zamanki tarifime malzeme yetersizliğinden uyamamıştım.
Bugün öğlene kadar yatakları bile toplamadan kahve seansına başlayınca yemek pişirme işim aksadı. Dışarı çıkarken taze fasulyeyi hazırlayıp pişmeye bırakmıştım. Eve girdim, arkamdan da oğlum okuldan geldi. Bugün de yarım gün okul vardı. Öğlen yemeğine okulda kalmamış, "çok açım", dedi eve girer girmez. Taze fasulyeyi normalde sever ama o anki ruh haliyle pek istemedi. "Senin makarnandan yapar mısın?" dedi. 20dk. sonra makarnamızı yedik.
Selva makarnayı marketlerde hep görürdüm ama bende gıda ve deterjan olayında marka takıntısı var. Eski marka makarnalardan (Filiz, Piyale) vazgeçmeye cesaret edemezdim. Bu sefer iş icabı denedik Selva'yı. Bana güvenin birkaç makarna için yalan söyleyecek değilim zaten. Gerçekten diğer tercih ettiğim makarnalardan farkı yok. Fiyat farkı hakkında bir bilgim yok ama lezzet, pişme süresi, görünüş bakımından tanıdığınız, bildiğiniz, güvendiğiniz lezzetleri aratmayacak cinsten. Kitapçıkta ilginç tarifler var. Daha doğrusu bildiğimiz yemekleri, özellikle de Türk mutfağına has yemekleri makarnayla kombinlemişler. Denemek lazım. Menemenli makarnada aklım kaldı. Diğerlerini ya daha önce denedim ya da tadını tahmin ediyorum ama bunu deneyeceğim.
Bu da benim yıllardır yaptığım, çevremde meşhur makarnam. Bugün öğlen iki tabak yedim. Akşam yemeğini karpuzla geçiştirdim :) Sesi'nin Makarnası
  • Makarnanızı haşlayıp süzün.
  • Pişme sırasında ayrı bir yerde olgun 3 domatesi rendeleyin.
  • 2-3 diş sarmısağı ince ince doğrayın.
  • 1 veya 2 sosisi dilimleyin.
  • Tüm karışımı zeytinyağı döktüğünüz tavada soteleyin.
  • Sosisler iyice piştikten sonra 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber, tuz, kekik ve istediğiniz baharatları ekleyin. Kekik olmazsa olmazlardan.
  • Servis esnasında rendelenmiş kaşar ilave ederseniz süper oluyor.
Ben makarna sosunu yerken değil hemen piştikten sonra, tencerede karıştırıyorum. Ayrı ayrı ikisine de yağ koyunca ağır oluyor. Makarna yağsız kalırsa yapışıyor. İnanın böylesi daha lezzetli, sos içine işliyor. Hamiş:Yemek fotoğrafı çekmek te pek zormuş. İstediğim gibi olmadı ama idare edin, tadı süperdi, fotoyu takmayın :)

9 yorum:

herşeyden azıcık dedi ki...

Çok güzel gözüküyor ellerine sağlık valla bende bekliyorum paketimi hala gelmedi ayrıca çevremde hiçbir markette selva yok o yüzden gönderirlerse yaparız bakalım nasılmış.Sevgiler.

nrhnmrl dedi ki...

sesicim ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Gazeteyi yollaya bilirmisin demişsin tabii ki yollarım canım ama sadece o sayfayı yollayabilirim gerisi malum biraz kötü durumda(bizimkilerin elinden o sayfayı kaçırabildim.)8 haziran yani dünün gazetesindesin yok demişsin onun için diyorum görmemiş olamazsın değil mi?Ben de ki adresemi postalayayım yoksa başka adres vericen mi

Ayca Karaoglan dedi ki...

Fotoyu napıcaz sesii, makarna çok leziz görünüyor :) Sosisi normalde pek sevmem ama makarna ile ben de çok seviyorum. Benim de pek çok ürün de herkes de olduğu gibi marka takıntım var maalesef. Bu fikri mühim iyi oldu. En azından deneme şansı veriyorlar bize. Ben de bekliyorum paketi bakalım:)

şirinem dedi ki...

görüntüsüde çok güzel ellerine sağlık canım selvayı bende bu ara çok duyuyorum ama hiç denemedim ilk işim denemek olacak

ella dedi ki...

harika görünüyor :) en sevdiği yemek makarna olan bir insana göz ziyafeti oldu bu resim :)) eline sağlık canım :))

Malla dedi ki...

hem makarunan hem de blög başlığın süper Sesii (babanem makarnaya makaruna derdi de:)

Saniye's handcraft dedi ki...

makarnan harika görünüyor afiyet şeker olsun sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba afıyet olsun makarna sosları öyle iştah açıyorkı yememek mumkunmu?

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Afiyet olsun.
Makarnaya hayır demem.
Sevgiler.